Fractiemedewerker gezocht

woensdag 28 juni 2017 17:41

Ben jij op zoek naar een uitdagende en inhoudelijke politieke functie? Heb je affiniteit met Milieu, Openbaar Vervoer, Mobiliteit of Natuur? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. De Statenfractie van de ChristenUnie-SGP in Noord-Holland is op zoek naar een inhoudelijk fractiemedewerker. We zoeken iemand die vanaf 1 september aan de slag kan, voor een parttime functie van ongeveer 4 uur per week.

Wat houden je werkzaamheden in?

De provincie Noord-Holland kent vier commissies: Mobiliteit & Financiën, Ruimte, Wonen & Water, Natuur, Landbouw & Milieu en Economie, Energie & Bestuur. In deze vier commissies worden de vergaderingen van Provinciale Staten voorbereid.

Als fractiemedewerker werk je in een team van circa zes personen aan de voorbereidingen van deze commissies. In de fractievergaderingen voer je het woord over je eigen thema’s, je stelt moties of amendementen op voor de vergadering van Provinciale Staten en je legt (werk)bezoeken af namens de ChristenUnie-SGP.

Wat verwachten wij van je?

• Je bent een betrokken christen die actief wil zijn in de provincie Noord-Holland.
  • Je bent lid van de ChristenUnie of SGP of bereid om lid te worden.
  • Je hebt interesse in een of meer van de genoemde beleidsterreinen.
  • Je beschikt over goede analytische vaardigheden en bent bereid politieke ervaring op te doen.
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je kunt goed zelfstandig werken, bent goed bereikbaar, flexibel en bereid om ’s avonds te werken.
  • Je bent woonachtig in de provincie Noord-Holland

Wat kun je van ons verwachten?

• Een positie in het hart van de provinciale politieke werkelijkheid, met veel verantwoordelijkheden en kansen.
  • Een unieke plek om via de politieke wegen maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen.
  • Een uitdagende, afwisselende en dynamische functie.
  • Een enthousiast team en een prettige werksfeer.
  • De beschikking over een inspirerende werkplek naast het provinciehuis in Haarlem.
  • Mogelijkheden voor het volgen van cursussen en verdieping in de christelijke politiek.
  • Een vrijwilligersvergoeding van €1500 per jaar plus reiskostenvergoeding.

Wil je reageren?

Wil je meer weten, neem dan contact op met Statenlid Michel Klein, of bel naar 06 43 52 44 69. Een brief met CV kun je tot uiterlijk 1 augustus 2017 mailen naar fractie@noordholland.christenunie.nl