Start

ChristenUnie-SGP eist opheldering van GS over achterhouden informatie A8-A9

A8A9dinsdag 28 augustus 2018 15:42 De aanpassing van de bestaande ontwerpen van de verbinding tussen de A8 en de A9 blijkt al in december 2017 door ICOMOS, het adviesorgaan van UNESCO te zijn afgewezen. Reden van de afwijzing is dat het recht door het Werelderfgoed "De Stelling van Amsterdam" gaat en als de weg toch wordt aangelegd, dreigt de Stelling van Amsterdam haar status als UNESCO Werelderfgoed te verliezen. En dat zou natuurlijk een blamage zijn. lees verder

Esther Kaper campagneleider Statenverkiezingen 2019

Esther Kapervrijdag 20 juli 2018 20:20 Het bestuur van de provinciale unie heeft Esther Kaper benoemd als campagneleider. Esther (1983, Kortenhoef) is getrouwd en moeder van twee zoontjes. Ze studeerde aan de School voor Journalistiek in Utrecht en koos voor de afstudeerrichtingen televisie en politiek. lees verder

Toegankelijkheid fietstunnel Laren moet veel beter

vrijdag 13 juli 2018 17:26 In 2009 is deze fietstunnel na veel druk vanuit de omgeving aangelegd. Er ligt daar een school aan de overkant van een drukke provinciale weg. Iedereen blij, zo leek, ware het niet dat de toerit naar de tunnel niet kon worden aangelegd omdat een manege de grond gebruikt. lees verder

Fractielid Joke Hoogendoorn: "zet bermen in voor Inscecten Hoofd Structuur"

Opmeer kruidenrijk graslandmaandag 09 juli 2018 14:38 Uit verschillende onderzoeken blijkt dat de hoeveelheid insecten in Nederland drastisch is afgenomen en dat is niet alleen slecht nieuws voor veel andere soorten, zoals weidevogels, maar ook voor de voedselproductie. lees verder

Kaderbrief 2019

Michel Klein achter spreekgestoeltemaandag 09 juli 2018 13:36 Met de Kaderbrief worden de kaders vastgesteld waaraan de Begroting moet voldoen. Vervolgens wordt de Begroting opgesteld waarmee GS aan het werk mag en aan het einde van de rit krijgen we de Jaarrekening, waarin GS uitlegt wat er wel is gelukt en wat niet. De Kaderbrief is dus een belangrijk document en bepaalt in belangrijke mate de koers in het volgende jaar. lees verder